Alla inlägg under december 2010

Av Angelica - 9 december 2010 00:22

Röra, röra.....


Den har dagen har gått till spillo. När jag vaknade av alarmet strax innan fem(tvättid 05-08, så kände jag spänningshuvudvärk. Något som hållt i sig till och från under hela dagen.

Vid sju när tvätten var klar tog jag huvudvärkstabletter och la mig att sova igen(nåt jag dessutom gjort mellan maskinernaxP), vaknade till och gick upp vid 10,11tiden.


Men min huvudvärk,som blev feber, ville inte ge upp även med vila och ja.. koncentrera sig på att plugga gick ju inte. Panodilen jag tog på morgonen var de sista, så vid en halv fem tog jag bussen till stan å apoteket, införskaffade Ipren och lade mig för att vila igen..

Till 19 tänkte jag, men alarmet gick inte av och vid en halv nio på kvällen vaknar jag förstås...

Aningens piggare:) Men så började jag fixa med gröt, prata med syrran en stund, bokade tågbiljetter för januari(tack SJs julkalender, 50% på resor t&r sundsvall i jan nu den 8e december:))

Strax därefter kom förstås huvudvärk/febern tillbaka och nu är det välan dags att lägga mig.

Fasen... Så mycket för att träna gym efter frukost och sen intensivarbeta med uppsatsen:( Bättre lycka imån?:p



Djupare ner... Trött, trött, trött...

Jag glider ifrån folk och är trist nu när det börjar bli bättre att märka hur off jag varit från allt söderut:(

Lite häruppe också...


Jag vill så mycket!:(


Hålla budget och ekonomi.

Komma iväg och roa på mig kryssning i januari eller så, verkligen kunna få UNNA mig och införskaffa saker...

Samtidigt som Cuppsatsen ska in och examineras då.

Företagsekonomi A ska börjas med och göras bra ifrån mig på...



I nuet ville jag träna upp kroppen och behålla det. Bli av med putmagen bl.a^^

Samtidigt så är aptit och sötsug en kamp allt mer:(

Jag vill vara social med vänner och älsklingen...

Jag vill vara pigg och effektiv, igen! Vara glad, pigg  och må bra!

Men icke.. Sigh...



Och sedan efter maj, början av juni, med skolan klar, vad ska jag göra då? Efter sommaren? Under sommaren?


Jobb, jobb.. Schissses... Men, var? Och vad händer om jag INTE får tag i det?:(


Det känns som jag ständigt är på väg att dala nedåt, men precis lycka hålla mig uppe...

Eller då och då kanske till och med mer än precis.. Fan..


Nåväl. Sova. Natti;)

Av Angelica - 5 december 2010 22:33

En gång i tiden, så kunde jag tycka att N var osmart som inte tog studenten och nu arbetar heltid istället sedan något år tilbaka. Men egentligen, här lägger jag 3 år och bygger upp studieskuld i hopp om att få ett bra jobb att leva på.


Neh. Just nu avundas jag honom att få jobba några timmar vardagar och sedan få vara Ledig. Att få spela spel och annat med gott samvete i rent nöje,att inte behöva ständigt överväga kostnader av inköp av så enkla saker som matvaror:)


Men nu sitter jag här, på efterkälken med ett vacklande humör och inhamrad i att överväga alla inköp noga för att ha råd med julklappar och annat denna månaden, samt buffra för nästa, och nästa....


Sundsvall är så vackert nu, med ett lager av gnistrande vit,mjuk snö överallt...

Med ljusbelysningar uppe på bergen och ja...

Jag önskar jag verkligen kunde njuta av det.


Förvägra sig saker. Gräma sig över saker. Sigh.


Jag vill Wow igen jag med, sitta och skriva på Loveparadise, historier och ja...

Det hade jag ju på fritiden ett tag, små saker för mig själv...

Men nu sinar humöret och det känns fel att göra sånt när jag behöver göra annat mer akut:S


Underbart att jag kontrollera sovtider nu igen i alla fall, tack vare äldre syrran;D

Så skönt att kunna ta en tupplur utan att resten dagen går till spillo, såväl som att kunna ta tidiga tvättider och sätta timers när jag lagar mat^^

Plus att jag kom åt mina banktjänster igen, så nu är räkningar betalda;D
Ja, minus den jag inte fått än, beställde en premenuation på Hembakat med en mixer som premie för 19 kr^^


Sitter med kaffe och lyssnar på julmusik(Absolute Christmas<3), avslappnande;D


Dock börjar det bli sent, men det är något jag får ignorera och... sota för att jag inte fick något gjort fredags eller igår hos älskligen... Eller innan idag:(

Ovido - Quiz & Flashcards